domingo, 7 de marzo de 2010

Sant Jordi

Llenguatge verbal


Primer de tot presentarem als infants: el drac, cavaller, princesa, rosa i sang. Un cop clars aquests conceptes pots començar a explicar la llegenda la llegenda de Sant Jordi amb ajuda de titelles i al finalitza es preguntara als infants si els hi a agradat, que ha passat...

Llegenda:

Fa molt i molt de temps, el poble de Montblanc era devastat per un monstre ferotge i terrible, que podia caminar, volar i nedar, i tenia un alè tant pudent, que des de molt lluny amb les seves alenades enverinava l'aire i produïa la mort a tots els qui el respiraven.
El mostre era l'estrall dels ramats i les persones, i per tota aquella contrada regnava el terror més profund. Preocupats per la situació, els habitants de Montblanc van pensar en donar al drac, cada dia de menjar a una persona, per intentar calmar-lo. El problema, era trobar la persona que vulgues sacrificar-se cada dia per ser devorada pel drac.
I així fou com després d'una llarga discussió, els vilatans van decidir sortejar cada dia qui seria la persona que aniria a para a l'estomac del drac.I així ho feren, i sembla ser que la jugada els va sortir bé, l'abominable bèstia se'n deuria sentir satisfeta, per que deixà de fer estralls i malifetes per aquelles terres.
Però heus aquí que un dia, la sort feu que li toqués ser devorada a la filla del rei. La jove princesa era molt simpàtica, amable, bonica, elegant. Tenia el cor de tots els ciutadans robats, i per aquest motiu centenars s'oferiren per substituir-la. Però el rei, afligit i adolorit, fou just i sever, la seva filla era com qualsevol altre. Si li havia tocat hi havia d'anar.
I així fou com la jove donzella sortí del castell per trobar-se amb la bèstia, mentre tot el poble mirava desconsolat i afligit com la princesa es dirigia cap al sacrifici. Però mentre la noia es dirigia cap al cau del monstre, un jove cavaller, amb una brillant armadura , muntat sobre un cavall blanc, La donzella se'l mirà i l'advertí:
- Fugiu! fugiu ràpidament d'aquí! noble cavaller, si us quedeu per aquí, apareixerà la bèstia i només us vegi us devorarà.
El jove cavaller, se la mirà i li contestà
- No patiu jove donzella.Si sóc aquí es per què hi he vingut expressament. He vingut des de molt lluny per protegir-vos a vós i a alliberar el vostre poble d'aquesta fera.
No va tenir temps ni de dir això, que de cop i volta va sortir la fera, davant l'horror de la princesa i el goig del cavaller. Va començar una intensa però breu lluita, fins que el cavaller li va clavar una bona estocada amb la seva llança, que va deixar malferida a la terrible bèstia i la matar. De la sang que en brollà, en sorgí ràpidament un roser, amb les roses més vermelles que la princesa hagués vist mai, roser del que el jove cavaller en tallà una rosa i li oferí a la princesa.

Un altre activitat que es podria fer es anar d'excursió al teatre a veure la llegenda en directe realitzada pels companys mes grans de l'escola.
Aqui us deixo el video de la llegenda de Snt Jordi:



Descoberta de l'entorn

Primer de tot els hi explicaré que sortirem al pati a veure les roses i que hem de sortir en silenci per no molestar a la resta de les aules. s'anaria poc a poc direcció al rosal del pati. Un cop tots davant del rosal, seurem a terra en semicercle i la educadora els farà recorda la llegenda de sant Jordi on el cavaller li dona la rosa mes maca que surt de la sang del drac a la princesa. Ara que ja ho han recordat observaran molt be com es una rosa perquè el dia de sant Jordi en faran una per les mares. Un cop ja la han observat l'educadora els hi ensenyara que la rosa es compon de pètals, tija i arrels. Els pètals son suaus i la tija de rosa punxa i l'arrel esta sota terra. I els infants tocaran els petals, amb molt de conte la tija i els hi ensenyara com es una arrel.

Llenguatge matematic



Recordarem la rosa i llavors amb la tija d’una rosa farem el terme llarg i amb la part de dalt de la rosa els pètals farem el terme rodo. I ho compararem amb un quadrat i amb una tija mes curta. Un cop clars aquests conceptes agafarem la pastelina i els i dire facin una tija llarga i una curta. Desprès un quadrat i una rodona. Aixi d’aquesta manera sabre si han entès els conceptes per poder-los utilitzar el dia que realitzem la rosa pels pares. Desprès de realitzar aquesta activitat haurem de recollir la pastelina i posarla al seu lloc. Un cop desada ens haurem de rentar les mans amb aigua i sabó i eixugar-nos-les a la tovallola.

Llenguatge plastic

Realització d'una rosa amb pastelina pels pares i per tant haurem de recordar el concepte rodo i llarg. Un cop ho hagem enrecordat seurem a la taula i repartirem la pastelina vermella i farem tots a l’hora una voleta vermella i un cop feta la deixarem a un costat i repartiré la pastelina verda amb la qual farem un xurro llarg de color verd. Llavors ajuntarem al voleta vermell i la tija verda i la plastificarem. Aixo de plastificar-la ho farà l’educadora. Un cop plastificat picarem al damunt per xafar-lo perque quedi plà. I ja estarà llest per regalar-li a les mares


Llenguatge musical

Si cliqueu en el dibuix del Sant Jordi següent trobareu les cançons de sant Jordi:




Podem introduir a les cançons instruments per acompanyar la musica, d'aquesta manera els infants podran experimentar els sons.

No hay comentarios:

Publicar un comentario